انتخاب یک عینک آفتابی مورد علاقه شما و در ادامه نگهداری از عدسی عینک آفتابی امری ضروری است، زیرا می خواهید همیشه از آنها استفاده کنید. البته، زمانی که روی مبل استراحت می کنید، بعید است که چنین باشد.

بنابراین، در اینجا نحوه مراقبت از عینکهای آفتابی مورد علاقه‌تان آمده است، و اطمینان حاصل کنید که در حین بیرون رفتن، عالی به نظر می‌رسند (چه در پیست، چه در ساحل، یا نوشیدن موهیتو).

تمیز کردن عدسی عینک آفتابی

عینک خود را روزانه تمیز کنید

هر بار که عینک آفتابی تان را میزنید، آن‌ها را با دقت پاک کنید. این مطمئن ترین راه برای حفظ ظاهر خوب و بهترین عملکرد عدسی عینک آفتابی است . ابتدا گرد و غبار و کثیفی را به سرعت پاک کنید. این کار را بصورت مرتب انجام دهید زیرا نه تنها باعث ظاهری بهتر از عینک شما می شود، بلکه به موجب طولانی تر شدن طول عمر آن خواهد شد.

تمیز کردن فقط با پارچه عدسی

در صورت امکان، فقط از پارچه یا کیسه میکروفیبری که همراه آن است یا همانی که هنگام خرید عرضه شده است، استفاده کنید. یک پارچه نرم و تمیز نیز مفید خواهد بود. اما از دستمال توالت یا دستمال کاغذی استفاده نکنید. اینها مانند کاغذ سنباده به عدسی آسیبمی زنند. تمیز نکردن عدسی عینک بهتر از تمیز کردن آن با دستمال های نامناسب است پس همیشه یک پارچه مخصوص برای تمیز کردن عدسی عینک خود همراه داشته باشید.

شستشو آب گرم و صابون

هنگامی که لکه ها طوری هستند که به راحتی با دستمال مخصوص پاک نمی شوند، می توانید از محلول های عدسی یا اسپری برای پاک کردن عدسی عینک آفتابی متخصص استفاده کنید، اما ما آب صابون گرم را توصیه می کنیم. مایع شستشو نیز اثربخش است اما قبل از استفاده بررسی کنید که هیچ مرطوب کننده اضافه ای در آن وجود ندارد.

عدسی عینک آفتابی

محافظت از عینک آفتابی

از محفظه خود عینک استفاده کنید

عدسی ها معمولا مقاوم در برابر خش هستند، اما ضد خش نیستند. بنابراین، نگه داشتن آنها در کیف یا کیسه اصلی خود عینک قطعا بهترین راه برای جلوگیری از آسیب زمانی است که روی صورت شما نیستند.

قرار دادن رو به بالا

در حین استفاده از عینک به ندرت خراش‌هایی روی آن‌ها رخ می‌دهد. اما، وقتی آنها را زمین گذاشتید مستعد خط و خش هستند. پس سعی کنید مطمئن شوید که آنها را وارونه و با دسته باز قرار دهید تا آسیب کمتری به آنها وارد شود.

پیچ ها را بررسی کنید

اگر عینک آفتابی شما پیچ دارد، آنها را با یک پیچ گوشتی نوری بررسی کنید تا از محکم بودن آنها مطمئن شوید. دسته ها باید به راحتی باز شوند، اما نباید زیر وزن خود باز شوند.

و اگر هیچ یک از نکات بالا برای شما کار نمی کند، لازم نیست فریم های مورد علاقه خود را دور بیاندازید. به سادگی  و با قرار دادن یک جفت عدسی جایگزین با کیفیت بالا می تواند مانند روز اولی که عینک را خریده اید، حس کاملاً جدید را دوباره تجربه نمایید.

سخن پایانی

نگهداری از عینک آفتابی امری ضروریست زیرا به طول عمر و زیبایی آن کمک شایانی می کند. فروشگاه عینک صبا در مشهد با سال ها تجربه و متخصصین مجرب در حوزه معاینه چشم و انتخاب عینک بهترین گزینه برای معاینه و تهیه عینک خواهد بود. این فروشگاه برای راحتی حال مشتریان، بصورت آنلاین نیز فعالیت خود را شروع کرده که در فروشگاه اینترنتی عینک صبا می توانید با مطالب مفید درباره عینک بیشتر آشنا شوید و در نتیجه انتخاب مناسب و در ادامه محافظت بهتری از عینک خود داشته باشید. همچنین در قسمت گالری ویدئو عینک صبا می توانید انواع ویدئوهای آشنایی و آموزشی درباره عینک را تماشا نمایید.