آیا به عینک نیاز دارم؟ چگونه آزمایش کنیم که آیا به عینک مطالعه نیاز داریم یا نه؟
اگر بالای 35 سال دارید، ممکن است این سوال را از خود بپرسید. آیا به عینک مطالعه نیاز دارم؟ و اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد اخیراً تغییراتی را در بینایی خود تجربه کرده اید.
برای کشف اینکه آیا ممکن است به عینک نیاز داشته باشید یا خیر، با ما همراه باشید و بهترین راه را برای آزمایش اینکه آیا خودتان به عینک مطالعه نیاز دارید یا خیر، بیاموزید.

چه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد به عینک مطالعه نیاز دارید؟

نیاز به عینک مطالعه یا از دست دادن توانایی دیدن چیزها از نزدیک، به عنوان پیرچشمی شناخته می شود. این یک بخش طبیعی از روند افزایش سن است و معمولاً در بزرگسالان میانسال و افراد مسن رخ می دهد. در ابتدا در نوشته‌های ارسطو در قرن 4 قبل از میلاد ذکر شد، لنزهای شیشه‌ای برای حل این مشکل در اوایل قرن سیزدهم مورد استفاده قرار گرفتند.

زمان مراجعه برای معاینه چشم

پیرچشمی زمانی اتفاق می افتد که عضلاتی که برای تمرکز عدسی نرم در چشم شما کار می کنند شروع به ساییدگی می کنند که منجر به سفت شدن طبیعی لنز نرم می شود. اگر دوستان شما هنوز استفاده از عینک خواندن را شروع نکرده اند، این فقط یک مسئله زمان است. بیشتر مردم زودتر به پیرچشمی مبتلا می شوند.
در اینجا برخی از علائم رایج وجود دارد که نشان می دهد ممکن است از پیرچشمی رنج ببرید و ممکن است نیاز به عینک مطالعه داشته باشید.

مشکل در تمرکز بر روی اشیاء نزدیک

این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یک علامت گویا است. ممکن است اخیراً بیشتر در خانه کار کرده باشید، و اگر متوجه شده اید که تمرکز بر روی اشیاء نزدیک مانند رایانه، صفحه نمایش تبلت و دفترچه یادداشت دشوار است، ممکن است به عینک نیاز داشته باشید.

چیزها را دورتر نگه دارید تا آنها را بخوانید

آیا بازوهای شما به طور ناگهانی به اندازه کافی بلند نیستند؟ نگه داشتن تلفن همراه، کتاب ها یا منوها دورتر از صورت خود برای دیدن واضح تر یکی از نشانه های نیاز به عینک مطالعه است.

چروک کردن یا باریک کردن چشمان

بسیار شبیه به این است که چیزها را دورتر نگه دارید تا آنها را بخوانید، اگر متوجه شدید که چشمانتان را به متون و کتاب ها خیره می کنید، ممکن است متوقف شوید و از خود بپرسید که آیا من به عینک نیاز دارم؟ اگرچه باریک کردن چشم ها برای خواندن بهتر می تواند در کوتاه مدت کمک کند، اما اغلب می تواند به عادتی تبدیل شود که در درازمدت خطر فشار چشم را افزایش می دهد.

سردردهای مکرر

از آنجایی که چشمان شما برای خواندن در فواصل نزدیک باید سخت‌تر کار کنند، تحت فشار قرار می‌گیرند که می‌تواند باعث سردرد شود. اگر بعد از مدت طولانی مطالعه یا در پایان روز کاری سردرد دارید، ممکن است به دلیل پیرچشمی باشد.

همیشه به دنبال نور بهتر هستید

یکی از علائم پیرچشمی نیاز به نور روشن تر است تا چشم شما روی چیزهای نزدیک تمرکز کند. بنابراین اگر زمانی که در رستوران هستید، همیشه تمام چراغ‌هارا روشن می‌کنید یا از چراغ قوه گوشی خود برای خواندن منو استفاده می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که به عینک مطالعه نیاز دارید.

مالیدن چشم هایت

اغلب در اثر خواندن، به خصوص روی صفحه دیجیتال، چشمان شما ممکن است احساس خستگی، خشکی و خارش داشته باشید. این به عنوان خستگی چشم شناخته می شود. عینک مسدود کننده نور آبی می تواند به کاهش آن کمک کند، اما اغلب با پیرچشمی مرتبط است و می تواند نشانه ای باشد که ممکن است از آزمایش چشم برای عینک خواندن بهره مند شوید.

بنابراین، چگونه می توانم آزمایش کنم که آیا به عینک نیاز دارم؟

با تمام این موارد، تشخیص علائم پیرچشمی نسبتا آسان است. احتمالاً در ابتدا خواهید دید که انجام فعالیت های نزدیک مانند خواندن، کار یا خیاطی دشوار می شود.
اگر مشکوک هستید که ممکن است به عینک مطالعه نیاز داشته باشید، ممکن است شروع به استفاده از یک فونت بزرگتر در تلفن خود کنید، یا متوجه شوید که استفاده از چراغ مطالعه ممکن است کمک کند، اما آنها راه حل های طولانی مدت نیستند.
نمودارهای چشمی برای عینک خواندن آنلاین می تواند به شما کمک کند تا در مورد اینکه آیا ممکن است شروع به قدرت خواندن داشته باشید یا خیر.
با این حال، تنها راه برای اینکه واقعاً بدانید که آیا به عینک مطالعه نیاز دارید یا نه و بفهمید به چه قدرتی نیاز دارید، بینایی سنجی است. آزمایش چشمان خود هر دو سال یکبار معمولا ایده خوبی است، زیرا چشمان شما روزانه به سختی کار می کنند. اگر هر یک از موارد بالا را تجربه می کنید، احتمالاً وقت آن رسیده است که معاینه شوید.

معرفی عینک صبا

در پایان باید بگویم که مجموعه عینک صبا  با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز و به‌وسیله اپتومتریست مجرب، مهدی صالح، خدمات بینایی‌سنجی را به بهترین نحو ارائه می‌دهد.

ارائه انواع عینک آفتابی، عینک طبی، عینک ورزشی، عینک کودکان، عدسی طبی، لنز تماسی طبی-رنگی و سایر ملزومات عینک در عینک فروشی صبا به صورت حضوری و آنلاین، باعث جلب توجه مشتریان در سراسر کشور شده است.

همچنین بهترین فروشگاه عینک (عینک صبا) دارای تنوع عالی با برندهای مختلفی از جمله جورجیو ولنتی، زبرا، آناهیکمن، پلیس، تایگر، سرجیو مارتینی و … برای انواع سلیقه هاست.

فروشگاه عینک صبا در آدرس مشهد، خیابان دانشگاه، بين خیابان کفایی و میدان تقی آباد، روبروی سازمان انتقال خون، فروشگاه عینک صبا، بصورت حضوری در خدمت مشتریان محترم است. ساعات کاری فروشگاه صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ۱۷تا ۲۱ است. جهت تماس با بهترین عینک فروشی (عینک صبا)می توانید با شماره‌ 09157091329 بصورت تلفنی و واتساپ یا تلگرام تماس بگیرید. همچنین شماره تماس فروشگاه عینک صبا 38454001-051 است.

و در آدرس اینترنتی www.sabaoptical.com بصورت غیرحضوری و فروش آنلاین در خدمت مشتریان محترم می باشد و بهترین فروشگاه اینترنتی مشهد محسوب می شود.

رسالت ما ارائه بهترین و سریعترین نوع خدمت با تمام توان به مشتریان محترم است.