چند سال اول زندگی برای سلامت طولانی مدت هر کودک بسیار مهم است. این در مورد بینایی کودک شما نیز صدق می کند!

همه ما می دانیم که محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید ضروری است، اما چشمانمان چطور؟ عینک آفتابی بچه گانه یک خرید کلیدی برای والدینی است که می خواهند از چشم کودک خود در برابر اشعه های مضر UV محافظت کنند. به خصوص برای والدین کودکان فعال که عاشق فضای باز هستند صادق است. چه برای نوزادان، کودکان نوپا یا نوجوانان خرید کنید، ضروری است که عینک آفتابی ای پیدا کنید که محافظت، راحتی و دوام کافی را ارائه دهد.

در این نوشته، دلایل نیاز کودکان به عینک آفتابی و مواردی که هنگام خرید یک عینک آفتابی باید به آنها توجه شود، از جمله مزایای عینک ورزشی برای جوانان را بررسی خواهیم کرد . همچنین برخی از بهترین مارک ها را به شما توصیه می کنیم تا بتوانید متناسب با نیازهای کودک خود را پیدا کنید.

بنابراین، چه به دنبال بهترین عینک آفتابی کودک نوپا یا عینک آفتابی جوانان برای ورزش هستید، نکات و توصیه های ما را بررسی کنید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه و متخصص کمک کند.

چرا کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند

چشم های کودکان نسبت به بزرگسالان در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیرتر است و این امر محافظت از چشم های آنها را در برابر اشعه های مضر خورشید ضروری می کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تا 80 درصد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول زندگی فرد قبل از 18 سالگی رخ می دهد . این قرار گرفتن در معرض خطر آسیب کوتاه مدت و طولانی مدت به چشم ها، از جمله آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سایر مشکلات بینایی را افزایش می دهد.

مطالعه دیگری که در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر شد نشان داد کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از منزل بدون محافظ چشم مناسب می گذرانند نسبت به کودکانی که به طور مرتب از عینک آفتابی استفاده می کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به نزدیک بینی قرار دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که استفاده از عینک آفتابی می تواند به کاهش تابش خیره کننده و بهبود راحتی و وضوح بصری کمک کند، که به ویژه برای کودکان فعال و شرکت کننده در ورزش مهم است.

از آنجایی که کودکان در برابر اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیرتر هستند، استفاده از عینک آفتابی می تواند به کاهش خطر آسیب طولانی مدت چشم کمک کند.

نوزادان

نوزادان به عینک آفتابی برای کمک به محافظت از چشم های حساس و هنوز در حال رشد خود نیاز دارند. اینها به مراتب بیشتر از چشم بزرگسالان یا کودکان بزرگتر در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش هستند. طبق گفته آکادمی اطفال آمریکا، عدسی چشم نوزاد به طور قابل توجهی شفاف تر از چشم بزرگسالان است، به این معنی که اشعه ماوراء بنفش بیشتری می تواند مستقیماً به شبکیه نفوذ کند.

هنگام خرید عینک آفتابی کودک، ضروری است به دنبال عینک هایی باشید که به طور خاص برای صورت های کوچک آنها طراحی شده و همچنین 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند. بهترین عینک‌های آفتابی نوزاد را پیدا کنید و فریب عینک‌هایی را نخورید که ساده به نظر می‌رسند.

همچنین به یاد داشته باشید که نوزادان ممکن است همیشه عینک آفتابی خود را نگه ندارند، بنابراین مطمئن شوید که محافظت بیشتری در برابر آفتاب داشته باشید. عینک خوب است، اما نوزادان از قوانین پیروی نمی کنند! با عینک آفتابی و همچنین کلاه، سایه‌بان، صفحه نمایش و چتر آفتابی از کودکان خود محافظت کنید.

کودکان نوپا

کودکان نوپا همچنین به عینک آفتابی برای محافظت از چشم های در حال رشد خود در برابر نور خورشید نیاز دارند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند خطر ابتلا به آب مروارید و سایر مشکلات چشمی را در آینده افزایش دهد.

انواع بهتر عینک آفتابی بچه گانه با مواد منعطف و بادوام ساخته می شوند که می توانند در برابر بازی های خشن و سقوط های تصادفی مقاومت کنند. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که عینک آفتابی انتخابی مناسب است و برای کودک شما راحت است. اینگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها مایل به حفظ آنها هستند.

به دنبال عینک آفتابی باشید که به طور خاص برای صورت های کوچکتر طراحی شده است. این سن زمانی است که می توانید اهمیت مراقبت از چشم و مراقبت از خود را به کودک خود آموزش دهید و مطمئن شوید که خودتان الگوی رفتاری خوب قرار می دهید.

جوانان/نوجوانان

آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش تجمعی است، به این معنی که اثرات قرار گرفتن در معرض در طول زمان افزایش می یابد. نوجوانان با استفاده از عینک آفتابی با 100% محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، می توانند خطر آسیب چشم و مشکلات بینایی را در آینده کاهش دهند.

عینک آفتابی علاوه بر محافظت از بدن، می‌تواند برای بسیاری از جوانان نیز مد باشد. Oakley و Ray-Ban هر دو محصولاتی از عینک آفتابی مخصوص جوانان را ارائه می دهند ، با طرح هایی که شیک و همچنین کاربردی هستند. به عنوان مثال، عینک آفتابی جوانان Oakley ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر ضربه و تناسب ایمن را ارائه می‌کند تا در برابر اشعه ماوراء بنفش و حوادث بیرون از منزل محافظت کند.

Ray-Bans جوانان نیز انتخاب های محبوبی برای نوجوانان و جوانانی است که می خواهند عینک آفتابی شیک و کاربردی داشته باشند. عینک آفتابی ورزشی جوانان و عینک آفتابی پولاریزه نیز گزینه های عالی برای نوجوانان فعالی هستند که زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانند.

دنبال چه باید باشید

لنز و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

هنگام خرید عینک آفتابی نوزاد و کودک، به دنبال عینک‌هایی باشید که 100% محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. این بدان معناست که لنزها هر دو تابش UVA و UVB را که دو نوع اشعه ماوراء بنفش هستند که برای چشم مضر هستند، مسدود می کنند.

علاوه بر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، توجه به کیفیت لنزها نیز مهم است. به دنبال عدسی‌هایی باشید که از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند که ضد خش و نشکن هستند، زیرا این ویژگی‌ها می‌تواند به جلوگیری از آسیب کمک کند و باعث دوام بیشتر عینک آفتابی شود.

با انتخاب عینک آفتابی با لنزهای باکیفیت و 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، می توانید به محافظت از چشمان کودک خود کمک کنید و در حالی که او از فعالیت های بیرون از خانه لذت می برد و در زیر نور خورشید سرگرم می شود، از آنها محافظت کنید!

ماندگاری

وقتی صحبت از انتخاب عینک آفتابی برای بچه ها می شود، ماندگاری بسیار مهم است، به خصوص برای عینک آفتابی ورزشی. کودکان ممکن است نسبت به وسایل خود کاملاً خشن باشند، بنابراین باید مطمئن شوید که عینک آفتابی انتخابی شما می‌تواند در برابر سایش و پارگی بازی فعال مقاومت کند. به دنبال قاب و لنزهای ساخته شده از مواد بادوام مانند پلی آمید، پلی کربنات یا نایلون و عینک های آفتابی پلاریزه جوانان باشید که می توانند از چشمان آنها در برابر تابش خیره کننده و اشعه های مضر UV محافظت کنند. این مواد سبک وزن و در عین حال سخت هستند و برای عینک آفتابی کودکان عالی هستند.

علاوه بر این، لنزهای مقاوم در برابر خراش را در نظر بگیرید که می‌توانند در حین بازی در برابر افتادن یا خراش‌های تصادفی مقاومت کنند. زمانی که عینک آفتابی برای ماندگاری ساخته شده است، دیگر نگران تعویض مداوم آن نخواهید بود. این امر به ویژه برای عینک آفتابی نوزاد و کودک اهمیت دارد که به دلیل شادی و جنب و جوش بازی می تواند بیشتر در معرض آسیب باشد.

راحتی

عینک آفتابی ناخوشایند یا نامناسب می تواند باعث تحریک و ناراحتی شود و استفاده مداوم از آنها را برای کودکان دشوار کند. به دنبال فریم های سبک وزن با پدهای بینی نرم و نوک شقیقه ها باشید که روی پوست نیشگون نگیرند یا ساییده نشوند. تسمه ها یا گوشی های قابل تنظیم نیز می توانند تناسب ایمن و راحت تری ایجاد کنند. علاوه بر این، حتماً لنزهایی را انتخاب کنید که اندازه و شکل مناسبی برای صورت کودک شما دارند، زیرا لنزهای نامناسب می توانند باعث ناراحتی شوند. وقتی عینک آفتابی بچه‌ها راحت باشد، بیشتر از آن استفاده می کنند.

استایل

در حالی که اولویت دادن به عملکرد و محافظت بسیار مهم است، انتخاب عینک آفتابی که کودک شما مایل به استفاده از آن است نیز حیاتی است. با رنگ‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف موجود، به راحتی می‌توان عینکی را پیدا کرد که مناسب استایل فرزندتان باشد. از رنگهای سرگرم کننده و جذاب غافل نشوید.

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای فرزندتان، او را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت دهید و اجازه دهید مدلی را که دوست دارد انتخاب کند. این اطمینان حاصل می کند که آنها بیشتر آنها را می پوشند و کمتر احتمال دارد آنها را از دست بدهند یا آسیب ببینند. با اولویت دادن به سبک و کارایی، می توانید عینک آفتابی ایده آلی برای کودک خود بیابید که از چشمان او محافظت می کند و در عین حال باعث احساس اعتماد به نفس و راحتی در او می شود.