دویدن یک راه عالی برای انجام تمرینات ورزشی است، اما اگر محافظت مناسبی نداشته باشید می تواند خطرناک باشد. یک جفت عینک آفتابی مناسب می تواند در مورد محافظت از چشم هنگام دویدن تفاوت ایجاد کند.

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای دویدن به چه نکاتی توجه کنیم؟

راحتی

بهترین عینک آفتابی برای دویدن باید حداکثر محافظت در برابر نور خورشید و حداکثر راحتی را برای علاقه مندان به دویدن ارائه دهد. گفته می‌شود، باید روی سایه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که دائماً به اطراف خود نمی‌چرخند. همچنین می‌توانید به سراغ عینک‌های آفتابی دویدن با عناصر کاربردی اضافی مانند قطعات بینی و شقیقه‌های غیر لغزنده بروید . آنها عینک آفتابی شما را ثابت نگه می دارند و از لغزش، افتادگی و جهش آن ها حتی در هنگام تعریق یا حرکت زیاد جلوگیری می کنند. هنگام امتحان کردن یک عینک آفتابی جدید، حتما سر خود را به جلو خم کنید تا چسبندگی را حس کنید و تناسب خود را تایید کنید. همچنین برای اطمینان از راحتی و از بین بردن سردردهای فشاری در حین دویدن، باید از عینک آفتابی سبک وزن استفاده کنید.

استایل

استایل به شما امکان می دهد ظاهر نهایی خود را تعیین کنید. وقتی خوب به نظر می رسید، احساس خوبی دارید و عملکرد بهتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که ساعت ها از عینک آفتابی خود استفاده خواهید کرد. بنابراین، بهتر است به دنبال یک عینک آفتابی شیک بروید که برای شما عالی به نظر می رسد. اگر بیشتر در شرایط ابری و کم نور می دوید، لنزهای نارنجی و زرد ممکن است ایده آل باشند؛ در حالی که قهوه ای، قرمز و کهربایی برای دویدن های آفتابی تر عالی هستند. با انتخاب درست، هر نگاهی را که می خواهید به خود جلب کنید. طیف وسیعی از گزینه ها را در اختیار دارید، بنابراین می توانید طرحی را انتخاب کنید که مترادف با سبک شما باشد.

کیفیت لنز

لنزها مرکز عینک آفتابی هستند. بهترین عینک آفتابی برای دویدن باید دارای لنزهای باکیفیت باشد . علاوه بر مانع اشعه ماوراء بنفش بودن، لنزهای با کیفیت بالا ماندگاری طولانی دارند، تابش نور خورشید را کاهش می دهند و رنگ و کنتراست محیط اطراف شما را افزایش می دهند. به این ترتیب، می توانید به سرعت متوجه سایر دونده ها و موانع در طول مسیر شوید و تمرینات در فضای باز را ایمن تر کنید. برخی از لنزها دارای پوشش های ویژه ای هستند که عملکرد را افزایش می دهند. به عنوان مثال، پوشش ضد خش از عینک آفتابی شما در برابر آسیب محافظت می کند، در حالی که پوشش ضد بخار لنز را شفاف نگه می دارد و از بخار کردن آن جلوگیری می کند و دید شما را هنگام دویدن روشن نگه می دارد.

بهترین انواع عینک آفتابی برای دویدن

استایل wrap-around

چه به دنبال بهترین عینک آفتابی مردانه یا زنانه برای دویدن هستید، عینک آفتابی wrap-around یک انتخاب عالی است. به طور کلی، این عینک آفتابی خطوط صورت شما را محکم می کند و مانع از نفوذ اشعه های خورشید به داخل لبه ها می شود. طراحی محکم و منحنی آن، نقاط روشن و تابش نور محیطی را که ممکن است در طول تمرینات در فضای باز بر دید شما تأثیر بگذارد، از بین می برد. اینها بهترین گزینه‌ها هستند، مخصوصا برای افرادی که عینک آفتابی رنگی یا پلاریزه را برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش انتخاب می‌کنند. آنها همچنین جایگزین‌های عملی برای آفتاب‌گیرهای مد هستند، زیرا می‌توانند شما را سرد، بی‌تفاوت و تند جلوه دهند. به عنوان مثال، دیدن ستاره های بازنشسته ورزشی و افراد مشهور که دائماً عینک های آفتابی را برای اسکار به نمایش می گذارند، غیرعادی نیست.

عینکهای آفتابی ورزشی

عینکهای آفتابی ورزشی، نوعی عینک هستند که به طور خاص برای ورزشکاران و افرادی که در ورزش و فعالیت های خارج از منزل شرکت می کنند طراحی شده است. اگر به دنبال بهبود عملکرد خود در ورزش خود بوده اید، روی عینک مناسب سرمایه گذاری کنید. همانطور که گفته شد، عینکهای آفتابی ورزشی برای دنیای ورزش‌های خشن، در میان سایر ماجراجویی‌های فضای باز، طراحی و ساخته شده‌اند. آنها انعطاف پذیر، سخت و دارای پوشش بالایی برای تناسب ایمن و راحتی هستند. حتی بهتر از آن، می‌توانید عینک آفتابی اسپرت را روی صورت خود با یک نخ سبک محکم کنید تا ظاهری عالی و عینک مانند داشته باشید. این کار عینک را در موقعیت مناسب نگه می دارد، حتی زمانی که در فعالیت های ورزشی پرحرکت یا شدید شرکت می کنید. علاوه بر این، بیشتر عینک‌های آفتابی ورزشی سبک، راحت هستند و به راحتی زیر اکثر کلاه‌های ورزشی قرار می‌گیرند . علاوه بر این که بهترین عینک آفتابی برای دویدن است، عینک های اسپرت شیک هستند و بهتر از بسیاری از عینک های آفتابی مد سنتی به نظر می رسند.

لنزهای پلاریزه

لنزهای پلاریزه که به عنوان لنزهای ضد تابش نور نیز شناخته می شوند. لنزهای عینک آفتابی دویدن پلاریزه بهترین عینک آفتابی برای زنان و مردانی هستند که به دنبال بهبود عملکرد ورزشی خود هستند. آنها مجهز به یک فیلتر چند لایه هستند که نور عمودی می تواند از آن عبور کند در حالی که نور افقی برای کاهش تابش خیره کننده مسدود می شود. عینک آفتابی پلاریزه تابش نور را کاهش می دهد، چه مستقیماً از خورشید، برف یا حتی آب. افرادی که از این عینک آفتابی استفاده می‌کنند، پس از ساعت‌ها گذراندن در زیر نور خورشید، کمتر خسته می‌شوند. لنزهای پلاریزه دید دقیق تر و واضح تری را با فشار کمتر چشم ارائه می دهند.

بهترین عینک آفتابی دویدن برای زنان

اگر شما یک زن فعال هستید که دوست دارد وقت خود را در فضای باز بگذراند، روی عینک آفتابی دویدن سرمایه گذاری کنید که عملکرد و استایل شما را افزایش می دهد و از چشمان شما محافظت می کند. در اینجا بهترین عینک آفتابی دویدن برای زنان آورده شده است:

  • نایک اسکایلون ایس (Nike Skylon Ace)
  • ارو دک.ریشن (Arrow Decoration )
  • نایک ویکتوری (Nike Victory )
  • ربل روو سوپرفلکس (Rebel Revo Superflex)
  • عینک آفتابی استات مینی دویدن زنانه گوچی (Gucci Women’s Mini Running Acetate Sunglasses)
  • عینک آفتابی اسپرت زنانه آرنت (Arnette Women’s Wrap Sport Sunglasses)

بهترین عینک آفتابی دویدن برای مردان

به دنبال بهترین عینک آفتابی دویدن برای مردان هستید؟ در اینجا انتخاب های برتر آورده شده است:

  • Oakley Flak 2.0 XL
  • نیوویفرر ریبن (Ray-Ban New Wayfarer)
  • Oakley HSTN
  • آدیداس اسپورت(Adidas Sport)
  • نایک ایروسویفت (Nike AeroSwift)
  • عینک آفتابی لاپیستولا مردانه آرنت(Arnette Men’s La Pistola Wrap Sunglasses)

صحبت پایانی

چه یک دونده باتجربه یا مبتدی باشید، سرمایه گذاری روی بهترین عینک آفتابی برای دویدن ضروری است. در عینک صبا، ما اهمیت لنزهای با کیفیت عالی را در عینک آفتابی شما درک می کنیم. علاوه بر محافظت از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر و مبارزه با تابش خیره کننده، لنزهای ما دید واضحی را ارائه می دهند و ایمنی و بهترین عملکرد را در این زمینه تضمین می کنند. هر مدل مارکی که انتخاب کنید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. چه به لنزهای جدید نیاز داشته باشید و چه به جایگزینی برای لنزهای مورد علاقه خود، با طیف وسیع محصولات ومشاوره تخصصی ما انتخاب کار ساده ای خواهد بود.