انتخاب عینک طبی برای راحتی و بهداشت چشم بسیار مهم است بطوریکه نه تنها بر کیفیت بینایی شما تاثیر می‌گذارد بلکه بر روی سلامت چشم شما هم تأثیر می‌گذارد. ازینرو بایستی نکات مختلفی را در انتخاب آن مدنظر قرار دهید. در این نوشته، ما به شما راهنمایی می‌کنیم که چگونه عینک طبی مناسب را انتخاب کنید.

اکثر افراد براساس سلیقه یا نظر دیگران به انتخاب عینک می پردازند. همچنین قیمت عینک نیز در انتخاب اکثر افراد بی تاثیر نیست. در صورتی که یک انتخاب نامناسب و بی کیفیت می تواند عواقب بدی را در پی داشته باشد که منجر به آزار روزانه ما و سختی استفاده از عینک گردد بطوریکه عدم استفاده از عینک را به دید بهتر ترجیح دهیم.

این امر می تواند منجر به آسیب به بینایی و حتی عواقب بدتر به عنوان مثال در حین رانندگی گردد. در صورتی که با درنظر گرفتن یکسری از معیارها می توان گزینه مناسبی را انتخاب کنیم. باید توجه کنیم که همانطور که نیاز به غذا و آب مناسب برای ادامه حیات سالم داریم، نیاز به عینک مناسب برای سالم نگه داشتن بینایی و سلامت چشم داریم.

انتخاب عینک طبی متناسب باز نیاز شما

قبل از انتخاب باید نیازهای خود را مشخص کنید. آیا به دنبال یک عینک برای استفاده روزانه هستید یا برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی(به دلیل مقاوم و نشکن بودن فریم و شیشه عینک)؟ آیا به دنبال یک عینک با ویژگی‌های خاص مانند ضد آب یا ضد تابش متناسب با کارهای روزانه خود هستید؟ با تعیین نیازهایتان و در نظر گرفتن آنها، بهتر می‌توانید عینک طبی مناسب خود را انتخاب کنید.

بررسی انواع عینک

بررسی نمونه‌های مختلف از عینک‌های طبی بسیار مفید است و می تواند انتخاب متناسب را برای شما راحت کند. با مراجعه به فروشگاه‌ آنلاین خرید عینک یا فروشگاه‌های محلی، می‌توانید نمونه‌های مختلف عینک را دیده، بررسی و امتحان کنید. توجه داشته باشید که باید به جنس و کیفیت مواد سازنده عینک نیز توجه کنید. تهیه عینک از فروشگاه معتبر عینک همچون فروشگاه آنلاین و حضوری عینک صبا، شانس شما برای یافتن عینک باکیفیت و متناسب با نیاز و شرایط شما را افزایش می دهد.

اندازه‌گیری و تناسب با سر شما

اندازه‌گیری و تناسب عینک با سر شما بسیار مهم است. باید عینکی را انتخاب کنید که برای اندازه و شکل سر شما مناسب باشد. مثلا برخی افراد دارای سر بزرگی هستند و با انتخاب عینک نامناسب علاوه بر ناراحتی در حین استفاده منجر به کوتاه شدن طول عمر فریم عینک می شوند. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که عینک به درستی بر روی سر شما قرار می‌گیرد. فریم عینک متناسب با شکل صورت شما هم مساله مهم دیگری است که بایستی در نظر گرفته شود. مقاله انتخاب فریم های عینک مناسب برای فرم صورت شما به شما در این زمینه کمک خواهد نمود.

عینک طبی

بررسی راحتی استفاده

از آنجایی که افرادی که دارای ضعف بینایی هستن اکثرا عینک بر روی چشم دارند، راحتی استفاده از عینک طبی بسیار مهم است. باید عینکی را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت باشد. بررسی کنید که آیا عینک طبی به راحتی باز و بسته می‌شود و آیا با استفاده از آن به راحتی می‌توانید به اطراف و انواع زوایا نگاه کنید.

مشاوره با چشم پزشک یا اپتومتریست معتمد

در صورت نیاز، مشاوره با چشم پزشک یا اپتومتریست معتمد و با تجربه می‌تواند بسیار مفید باشد. چشم پزشک یا اپتومتریست می‌تواند با راهنمایی های مناسبی که به شما می کند کمک کند تا عینک طبی مناسب با نیاز و شکل صورت خود را انتخاب کنید. عینک صبا با سال ها تجربه در زمینه فروش انواع عینک و داشتن دستگاه های تمام اتوماتیک جهت معاینه و اپتومتری، گزینه مناسبی برای معاینه، مشاوره جهت انتخاب بهترین عینک و در نهایت خرید با قیمت مناسب و تضمین کیفیت خواهد بود.