آیا پیرچشمی دارید و به عینک خواندن فکر می کنید؟ یا شاید احساس می کنید که وقت آن رسیده است که قدرت جفت چشمان خود را ارتقا دهید؟ راهنمای ما را بخوانید و نمودار شماره عینک مطالعه رایگان ما را ببینید تا متوجه شوید که چه قدرتی از عینک مطالعه برای شما مناسب است!

در انتها به معرفی بینایی سنجی مجموعه عینک صبا می‌پردازیم.

اعداد شماره عینک مطالعه به چه معناست؟

قدرت لنزهای عینک مطالعه با اعداد نشان داده می شود که به آنها “دیوپتر” گفته می شود. این اعداد به عنوان اندازه گیری سطح بزرگنمایی لنز عمل می کنند. آنها معمولاً با افزایش 50/0 دیوپتر اندازه گیری می شوند تا بین تصحیح خواندن قوی تر و ضعیف تر تشخیص داده شود.

اگر معمولاً به عینک مطالعه با قدرت حدود 3.00+ نیاز دارید، به این معنی است که به تصحیح خواندن قوی نیاز دارید. اگر از عینک مطالعه با قدرت +1.50 یا کمتر استفاده می کنید، این بدان معناست که فقط به اصلاح جزئی بینایی نیاز دارید.

قدرت عینک مطالعه معمولاً از کمترین قدرت 0.25 + دیوپتر تا آنهایی که با قدرت بالا که می تواند از +2.50 دیوپتر تجاوز کند متغیر است. در موارد نادر، لنزهایی با دیوپتر +4.00 در دسترس هستند.

رایج ترین نقاط قوت عینک مطالعه

اکثر افرادی که به عینک مطالعه نیاز دارند معمولاً به قدرت بین +1.00 و +2.50 دیوپتر نیاز دارند. با این حال، این فقط یک دستورالعمل کلی است و قدرت دقیق عینک مطالعه مورد نیاز می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله سن و سلامت چشم فرد متفاوت باشد.

به عنوان مثال، هنگامی که برای اولین بار به عینک مطالعه نیاز دارید، به احتمال زیاد به یک لنز قوی نیاز نخواهید داشت. پیرچشمی معمولاً به عنوان یک مشکل بینایی خفیف شروع می شود و به تدریج با افزایش سن بدتر می شود. در حالی که برخی از افراد ممکن است در نهایت نیاز به عینک مطالعه با قدرت 3.50 + 4.00 دیوپتر داشته باشند، این نسبتاً غیر معمول است.

چرا داشتن شماره صحیح عینک مطالعه مهم است؟

مهم است که اطمینان حاصل کنید که از قدرت درست عینک مطالعه برای خود استفاده می کنید.
انتخاب عینک مطالعه با قدرت نادرست می تواند منجر به علائم نامطلوبی مانند:

  • سردرد
  • خستگی و فشار چشم
  • متن تار یا مبهم هنگام خواندن

استفاده از عینک مطالعه صحیح نیز مزایای زیادی در آینده به جز بهبود دید شما دارد. اگر به مرور زمان به چشمان خود فشار بیاورید، بینایی شما ممکن است حتی بیشتر بدتر شود. استفاده از عینک مطالعه در مراحل اولیه فشار روی چشم را کاهش می دهد و به تقویت بینایی برای مدت طولانی تری کمک می کند.

راه هایی برای دانستن اینکه به کدام شماره عینک خواندن  نیاز دارید

اگر می خواهید بدانید که چه چیزی برای شما بهترین شماره عینک مطالعه است، چند راه وجود دارد که می توانید با آزمایش قدرت خود در خانه به راحتی شروع کنید.
قدرت عینک مطالعه را بر اساس سن تخمین بزنید
از نظر تغییرات طبیعی بینایی مرتبط با سن، ما انسان ها نسبتا شبیه هم هستیم. یکی از راه هایی که می توانید قدرت عینک مطالعه خود را تخمین بزنید این است که سن خود را در نظر بگیرید. معمولا موارد زیر اعمال می شود؛
سن کمتر از 35 سال: 0
سن 40 سال: +1.0
سن 45 سال: +1.5
سن 50 سال: +2.0
سن 55 سال: +2.5
سن 60 سال: +3.0

قدرت عینک مطالعه خود را به صورت آنلاین تست کنید

همچنین می توانید با این روش آسان، قدرت عینک مطالعه خود را به صورت آنلاین تنها در سه مرحله آزمایش کنید.
مرحله 1: به نمودار زیر نگاه کنید و صفحه نمایش خود را در فاصله 40 سانتی متری از صورت خود قرار دهید.

مرحله 2: لنزهای اصلاحی را بردارید و نمودار را از بالا به پایین بخوانید. ممکن است مجبور شوید چندین ردیف را پایین بیاورید تا زمانی که بتوانید یک خط را کامل بخوانید. هر بار یک چشم را بپوشانید و این روند را تکرار کنید.

مرحله 3: ردیف اول را که می توانید به وضوح بخوانید، یادداشت کنید. این احتمالاً به قدرت عینک مطالعه ای که برای شما مناسب است نزدیک است.

تست آنلاین چشم برای یافتن اینکه چه عینک های قدرتی برای شما مناسب است

نمودار قدرت عینک مطالعه رایگان

همچنین می توانید نمودارهای چشمی برای عینک خواندن را به صورت آنلاین چاپ کنید تا آزمایش چشم را در خانه به روشی راحت تر انجام دهید که شامل خیره شدن به صفحه نمایش نمی شود. نمودار قدرت عینک مطالعه رایگان را که در زیر ایجاد کرده ایم چاپ کنید و دستورالعمل ها را برای تعیین استحکام مناسب عینک مطالعه خود دنبال کنید.

برای دانلود و پرینت نمودار قدرت عینک کلیک کنید

معرفی عینک صبا

در پایان باید بگویم که مجموعه عینک صبا  با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز و به‌وسیله اپتومتریست مجرب، مهدی صالح، خدمات بینایی‌سنجی را به بهترین نحو ارائه می‌دهد.

ارائه انواع عینک آفتابی، عینک طبی، عینک ورزشی، عینک کودکان، عدسی طبی، لنز تماسی طبی-رنگی و سایر ملزومات عینک در فروشگاه عینک صبا به صورت حضوری و آنلاین، باعث جلب توجه مشتریان در سراسر کشور شده است.

همچنین فروشگاه عینک صبا دارای تنوع عالی با برندهای مختلفی از جمله جورجیو ولنتی، زبرا، آناهیکمن، پلیس، تایگر، سرجیو مارتینی و … برای انواع سلیقه هاست.

فروشگاه عینک صبا در آدرس مشهد، خیابان دانشگاه، بين خیابان کفایی و میدان تقی آباد، روبروی سازمان انتقال خون، فروشگاه عینک صبا، بصورت حضوری در خدمت مشتریان محترم است. ساعات کاری فروشگاه صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ۱۷تا ۲۱ است. جهت تماس با عینک فروشی صبا می توانید با شماره‌ 09157091329 بصورت تلفنی و واتساپ یا تلگرام تماس بگیرید. همچنین شماره تماس فروشگاه عینک صبا 38454001-051 است.

و در آدرس اینترنتی www.sabaoptical.com بصورت غیرحضوری و فروش آنلاین در خدمت مشتریان محترم می باشد، عینک صبا یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی مشهد محسوب می شود.

رسالت ما ارائه بهترین و سریعترین نوع خدمت با تمام توان به مشتریان محترم است.