افرادی که عینک می زنند همیشه می پرسند که کدام فریم برای آنها مناسب تر است. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید  فرم صورت شما چه شکلی است؟ فرم صورت مصرف کننده یکی از مهمترین نکات مرجع برای خرید عینک مناسب است. شکل صورت اصلی ترین چیزی است که هماهنگی آن را تعیین می کند. اجازه دهید با مثال هایی بسیار به یاری شما بیاییم!

پیش از این درباره انواع عینک صحبت کرده‌ایم. عوامل زیادی تعیین می کنند که آیا یک عینک برای شما مناسب است یا خیر، که شکل صورت ما اصلی ترین آن است. ما بین شش شکل اصلی تمایز قائل هستیم: مثلثی، بیضی، مربع، مستطیل، گرد و الماسی. مهم است که به یاد داشته باشید که هر چهره منحصر به فرد است و اغلب ترکیبی از چندین شکل مختلف را تشکیل می دهد. تست انواع عینک بر روی صورت در صورت عدم آشنایی با اطلاعات تخصصی تنها راه ما جهت انتخاب عینک مناسب خواهد بود.

چگونه بفهمیم چه فرم صورتی دارید؟

جلوی آینه بایستید و مطمئن شوید که تمام موهایتان از روی صورتتان برداشته شده است. حالا یک خط از خط موی خود را روی خطوط در طرفین و گونه ها تا چانه خود تصور کنید. آیا از قبل قادر به تشخیص یک شکل هستید؟ اگر برایتان سخت است، می توانید از صورت خود از جلو عکس بگیرید و روی آن خط بکشید. به یاد داشته باشید که امکان داشتن بیش از یک فرم صورت وجود دارد.

این عینک مناسب فرم صورت شماست

نکته خارق‌العاده در مورد عینک این است که آنها یکی از معدود لوازم جانبی هستند که می‌توانند مستقیماً بر تأثیری که روی صورت ما می‌گذارد تأثیر بگذارد. آیا می خواهید بر فرم صورت خود تأکید کنید؟ آیا یک قسمت از صورت شما خیلی برجسته به نظر می رسد و می خواهید آن را کمرنگ کنید؟ همه چیز با انتخاب درست عینک امکان پذیر است! خبر خوب این است که تعداد بسیار کمی ممنوعه وجود دارد. بسته به اثری که می خواهید به دست آورید، طیف وسیعی از فریم ها ممکن است با فرم صورت شما مطابقت داشته باشد.

از نمونه های ما الهام بگیرید و به یاد داشته باشید که با حس سرگرمی و ماجراجویی به انتخاب عینک خود نزدیک شوید!

فرم صورت مثلثی

صورت مثلثی به داشتن پیشانی پهن و باریک شدن تا چانه نوک تیز تعریف می شود. به طور کلی، نیمه بالایی صورت پهن تر از نیمه پایینی به نظر می رسد. این فرم صورت مناسب فریم های ظریف و مینیمالیستی است که ممکن است گرد یا بیضی باشد و همچنین به سبک های بدون لبه می آید. مطمئن شوید که شقیقه‌ها در بالا چسبانده شده‌اند و خیلی گشاد نباشند – در غیر این صورت روی قسمت بالایی صورت شما بیشتر تأکید می‌شود.

در مثال ما، می‌توانید یک صورت مثلثی با فرمی جذاب‌تر و ماجراجویانه‌تر را در آبی روشن ببینید. چهره‌های مثلثی می‌توانند به راحتی از عینک‌های مرسوم و شیک استفاده کنند، مشروط بر اینکه فریم آن نسبتاً ظریف باشد و شکل کلی هماهنگی داشته باشد.

فرم صورت مثلثی

فرم صورت بیضی شکل

اشکال صورت بیضی می توانند تقریباً هر سبکی را بپوشند! به لطف تناسبات متعادل و هماهنگ، فرم های بیضی شکل در مورد مدل دادن، کوتاه کردن مو، جواهرات و البته عینک متنوع ترین شکل هستند. از آنجا که (تقریبا) هر سبکی برای شما مناسب است، سوالی که باید از خود بپرسید این است که می‌خواهید روی چه چیزی تاکید کنید و اینکه آیا عینک باید در کانون توجه قرار گیرد یا ظاهر ظریف‌تری را ترجیح می‌دهید.

مثال ما یک صورت بیضی شکل با یک قاب فلزی کلاسیک به سبک حاشیه‌دار شاخ را نشان می‌دهد. قاب کاملا ظریف است و واقعاً فرم صورت را برجسته می کند. ایده آل به عنوان یک همراه با احتیاط روزمره!

فرم صورت بیضی

فرم صورت مربعی

شکل های مربع شکل ظاهری سخت با خطوط چشمگیر برای تأثیری غیرقابل انکار دارند. تناسبات در این فرم صورت به صورت داشتن فاصله تقریبا مساوی بین پیشانی، گونه ها و چانه تعریف می شود. این شکل به بهترین وجه برای عینک‌هایی با خطوط منحنی، نرم و هماهنگ، مانند طرح‌های شیپوری یا استات، و همچنین استایل‌های گرد مناسب است. اگر می‌خواهید بر فرم صورت چشمگیر خود تأکید کنید، چرا یک استایل جسورانه و زاویه‌دار انتخاب نکنید؟

در مثال خود، یک طرح ظریف و باریک با حاشیه شاخ را انتخاب کرده ایم. فریم استات خطوط صورت را صاف می کند و برخی از ویژگی های چشمگیرتر آن را نرم می کند.

فرم صورت مربعی

فرم صورت مستطیلی

شکل مستطیل شکل در درجه اول با طول آن مشخص می شود. خطوط جانبی گونه ها بلندتر از پیشانی است و چانه پهن است. معمولاً این صورت‌ها ظاهری زاویه‌دار دارند که می‌تواند آن‌ها را برجسته‌تر و مردانه‌تر نشان دهد. با این حال، هر کسی که می‌داند چگونه این ویژگی‌ها را به طور مؤثر چارچوب‌بندی کند، می‌تواند مشتاقانه منتظر ایجاد یک ظاهر غیرقابل انکار باشد.

صورت های مستطیلی را می توان به خوبی با استایل های ظریف شیپوری ست کرد. اگر می خواهید طول را از هم جدا کنید، یک مدل بزرگ یا استایل چشمگیر انتخاب کنید – تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید طراحی مستطیلی است.

مثال ما مدل‌سازی یک سبک حاشیه‌دار شاخ بزرگ است که در عین متعادل کردن طول زاویه‌ای صورت، مدرن به نظر می‌رسد. اگر دوست دارید، می توانید یک قاب حتی بزرگتر انتخاب کنید. افرادی که صورت مستطیل شکل دارند باید با خیال راحت رنگ ها و شیب های ظریف یا شفاف را آزمایش کنند.

فرم صورت مستطیلی

فرم صورت گرد

اشکال صورت گرد جذابیت لذت بخشی را ایجاد می کند و بسیار هماهنگ و زنانه به نظر می رسد. خانم‌هایی که صورت‌های گرد دارند اغلب «بانمک» به نظر می‌رسند – که ممکن است همیشه از آن خوشحال نباشند. شکل‌های صورت گرد را می‌توان با ظاهر نسبتاً صاف آن‌ها با خطوط چشم‌گیر کمی شناسایی کرد. طول و عرض صورت معمولاً تقریباً یکسان است، با خط موی منحنی و چانه گرد. صورت های گرد فقط در صورتی باید فریم های گرد و نرم را انتخاب کنند که آگاهانه بخواهند بر این ظاهر زیبا تأکید کنند.

معمولاً، این اشکال صورت به بهترین وجه برای مدل‌های ظریف یا کم‌کلید مناسب هستند – به عنوان مثال، ساخته شده از فلز ظریف یا کاملاً بدون لبه. کنتراست ها را می توان با فریم های زاویه ای ایجاد کرد که عمدا طول یک صورت گرد را می شکند و به آن بیان بیشتری می بخشد.

در مثال ما، می توانید یک فرم صورت گرد را مشاهده کنید که یک قاب زاویه دار یکپارچه سازی با سیستم عامل پوشیده است. قاب زاویه‌دار با شقیقه‌های پایین چهره را می‌شکند و حسی چشمگیر به تناسبات هماهنگ آن می‌افزاید.

فرم صورت گرد

فرم صورت الماسی

شکل الماسی صورت با پهن تر بودن نیمه پایینی صورت نسبت به قسمت بالایی مشخص می شود. پیشانی باریکتر از چانه است، به این معنی که ظاهر توسط گونه ها و چانه غالب است. برای هماهنگ کردن این فرم صورت، عینک هایی که بر نیمه بالایی صورت تاکید دارند ایده آل هستند. با این حال، لطفا مطمئن شوید که قاب از پهن ترین نقطه صورت عریض تر نباشد. مدل‌های چشم گربه‌ای و فریم‌هایی که دارای پل دوتایی هستند، به اندازه مدل‌هایی با خطوط منحنی یا خط ابروهای چشمگیر مؤثر هستند. هنگام انتخاب سبک های هوانوردی، مطمئن شوید که خیلی پیازی نیستند.

در مثال ما با یک فریم قدیمی کار کردیم که با لبه های استات آن بر خط ابرو تاکید می کند. در عین حال، قسمت پایینی عینک ظریف است و دارای لبه تیتانیومی باریک است که تعادل کاملی را برای شکل صورت الماس ایجاد می کند.

فرم صورت الماسی

جهت مشاوره رایگان و انتخاب عینک طبی یا آفتابی متناسب با صورت خود می‌توانید از کارشناس‌های فروشگاه اینترنتی عینک صبا بهره ببرید.